Nakupte 2 a více kusů a získejte extra 30% slevu. Sleva se automaticky uplatní v košíku. Akce platí 10. - 17. 7. 2020.

Proč nosit kompresní podkolenky

Kompresní podkolenky či ponožky jsou kolem nás již delší dobu, ale v posledních letech je i sportovci přidali do svých výkonových a regeneračních triků. Pomáhají tedy kompresní ponožky k lepším sportovním výkonům nebo rychlejší regeneraci?

Kompresní oděvy, včetně podkolenek, ponožek, rukávů a návleků, byly navrženy primárně tak, aby pomohly zlepšit krevní oběh u pacientů po operaci, u diabetiků, u osob s oběhovými problémy nebo u jedinců náchylných k otoku (edému), flebitidě, křečovým žilám a hluboké žilní trombóze (DVT). Pro tyto neaktivní jedince pevně přiléhající nožní zábaly pomáhají k návratu krve do srdce, takže se neshromažďuje v dolních končetinách a nezpůsobuje otok. Komprese také snižuje riziko vzniku krevních sraženin.

VÝKON

Ačkoli to není vědecky prokázáno, odborníci se domnívají, že nošením kompresních ponožek a podkolenek (dále jen podkolenky) dochází během cvičení k podpoře sportovního výkonu, zvyšování dodávky kyslíku a průtoku krve, snížení otřesů, vibrací, svalového napětí a zabránění poškození měkkých tkání v holeni nebo lýtkovém svalu způsobeného delší aktivitou, typicky na tvrdých površích.

Během výkonu pociťujete přidanou kompresi kolem lýtek a kotníků, což napomáhá propriocepci (schopnost nervového systému zaznamenat změny vznikající ve svalech a uvnitř těla pohybem a svalovou činností), a dokonce i lepší rovnováhu. Komprese by měla také ulevit pocitu těžkých nohou.

Regenerace

Pokud jde o nošení kompresních podkolenek po sportovním výkonu z důvodu regenerace, zde již výzkum prokazuje, že použití kompresních podkolenek může ve skutečnosti urychlit zotavení a snížit bolestivost po namáhavém tréninku. Tento trend ukazuje na snížení hlášené svalové bolesti a možné menší poškození svalů a rychlejší zotavení při použití kompresních podkolenek po cvičení. Některé studie také podporují teorii, že nošení kompresních podkolenek během intenzivních vytrvalostních aktivit může snížit postvýkonové bolesti z namožených svalů.

Bez ohledu na faktické výzkumy může mít psychologické povzbuzení a víra, že oděv může zlepšit regeneraci a výkon, spolu s pocitem komprese pro sportovce větší vliv na vnímání bolestivosti. A každý sportovec ví, že to, v co věříme, může mít na náš výkon velmi reálný dopad.

Současná doporučení odborníků i atletů naznačují, že sportovci mohou při použití kompresních podkolenek při vytrvalostní aktivitě pociťovat zvýšení mechanické účinnosti. Použití kompresních podkolenek po aktivitě může být dalším nástrojem pro podporu zotavení během 24 hodin po tvrdém tréninku nebo soutěži.